یک پایگاه عربی مطرح کرد؛

چرا الازهر دربرابرتوافق عادی سازی ابوظبی و تل آویو سکوت کرده است؟

چرا الازهر دربرابرتوافق عادی سازی ابوظبی و تل آویو سکوت کرده است؟

یک رسانه عربی به سکوت معنادار الازهر مصر در قبال توافق عادی سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه خبری عربی ۲۱ در گزارشی با اشاره به سکوت الازهر مصر در برابر توافق عادی سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی نوشت: سکوت الازهر و هیأت علمای مسلمان مصر در برابر این توافق سؤالات زیادی را در خصوص موضع گیری آنها برانگیخته است.

بر اساس این گزارش، الازهر مصر که حتی با مصوبات نشست سران عربی در سال ۲۰۰۲ در چارچوب طرح صلح عربی ارائه شده از سوی عربستان مخالفت کرده بود در خصوص این توافقنامه سکوت کرده است.

الازهر از دهه‌ها قبل اعلام کرده که با سفر به قدس اشغالی یا عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی مخالف بوده و همواره در این خصوص موضع گیری کرده است.

در همین راستا «جاد الحق» شیخ اسبق الازهر سفر به قدس اشغالی و عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی را حرام اعلام کرده بود. حتی «احمد الطیب» شیخ کنونی الازهر دیدار با «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا را در دسامبر ۲۰۱۷ بعد از به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان مرکز رژیم صهیونیستی رد کرده بود.

بسیاری از مبلغان دینی عربی از الازهر خواسته‌اند تا موضع گیری خود را در این خصوص نشان دهد اما به نظر می‌رسد الازهر که در مصر واقع شده تابع سیاستهای این کشور است؛ سیاست‌هایی که حامی اقدامات امارات به شمار می‌روند.

کد خبر 5001917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • آرمان۵ IR ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      0 0
      اسلام محروم از اهل بیت و هدایت معلم معصوم ناتمام و ناقص است تا قیامت